onsdag 20 maj 2015

SEAN BRADFORD

I går kväll bjöd Stockholm på sin bästa sida, med både magiskt kvällsljus och dubbelregnbågar. Jag såg så många regnbågar på sociala medier att jag nu beslutade mig för att bespara er ytterligare en sån bild från mig också, för det var egentligen det jag hade tänkt lägga ut från början här på bloggen.


Men innan hela det scenariet hade jag ett ärende förbi city och folkskygg som man är ibland skyndade jag hastigt förbi folkmyllret uppe vid Åhlens.Plötsligt hör jag då ett helt annat ljud än vad man är van vid runt omkring Drottninggatan. Panflöjtar i all ära, men det här var musik. 

En bra röst och bra sväng.

Jag tittar runt och ser plötsligt en liten person som står med en mick i handen och ser ganska malplacerad ut med en tyvärr inte alltför stor lyssnarskara just då i allafall. (Dock är jag helt övertygad att hans svenska publik kommer att bli mycket större än så framöver. ) Jag hinner höra ett par låtar och hivar upp kameran och där är vi nu.

Det visar sig att Sean är från USA, men bor i Berlin just nu och är i Sverige från och till och jobbar på ett album, och har uppträtt lite här och var i Stockholm och ute i landet.

Håll tillgodo med min upplevelse av honom här.

(Du kan lyssna på honom på Spotify.)






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar