fredag 10 februari 2012

ISON GLASGOW & GODA DAGARS MAGI

GODA DAGARS MAGI igen...

Livet är bra märkligt ibland.

Vem hade kunnat tro att jag typ 20 år senare skulle sitta på ett litet café mittemot den då lilla rara 9-årige pojken med de stora dreadsen som för ett ögonblick sprang förbi min kamera och vinkade, för att sedan snabbt försvinna iväg igen på andra äventyr sådär som 9-åringar gör?
Som nu blivit en vuxen man, vars musik jag har stor respekt för och verkligen gillar?

Ja, vem hade kunnat tro att både han och hans karismatiska mamma (som jag då heller inte visste var Isons mor) skulle finnas med på ett uppslag i en stor bok om svensk hiphop som skulle se världen år 2011?
Som av en slump blev till för att allas vår kära Petter fick en snilleblixt när han såg några gamla bilder jag tagit? ...och kom på den geniala idén att tillsammans med sin fantastiska vän Sleepy (en legend i sig) skriva sina egna tolkningar och minnesbilder av tiden då hiphopen var ung i Sverige?

Det hade i allafall jag aldrig kunnat tro...

Jag är så djupt tacksam över att vår bok uppmärksammats i olika sammanhang, att den uppskattas och nu även fått en utmärkelse av Svensk Bokkonst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar