torsdag 9 februari 2012

SVENSK BOKKONST 2011

Nu blev jag riktigt glad!

Petters, Sleepys och min bok "Goda Dagars Magi" har fått en utmärkelse av Svensk Bokkonst 2011!

Förutom Goda Dagars Magi så har ytterligare 24 böcker fått utmärkelsen och kommer att representera Sverige i den internationella boktävlingen Schönste bücher aus aller welt i Leipzig samt arkiveras i Kungliga Biblioteket, Nationalmuseum och ställas ut på flera instutioner över hela Sverige. Det var totalt 340 böcker som bedömdes och av dessa valdes 25 ut som förebilder för Svensk Bokkonst. Juryn består av branschmänniskor så som grafiska formgivare, boktryckare, bokbindare, fotograf och förlagsrepresentant.

Det känns verkligen kul, eftersom vi lade ner enormt mycket energi, tid och arbete på boken.
Så stort TACK till Svensk Bokkonst!


4 kommentarer:

  1. Stort grattis!!! Kramar från Niklas (mgd)

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis själv Niklas!!
    Det gjorde vi bra :-)
    Riktigt roligt.

    Hoppas vi ses på vernissaget.
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Hej Camilla och grattis, vad roligt! Jag som skriver är Pia och i ett annat liv var vi klasskompisar i Bredäng (byggde bl a en galen igloo vid parkeringen utanför ditt hus:) - jag såg inslaget om din bok i Kulturnytt för några månader sen och tänkte säga "hej". Har bara ytlig kontakt med fd Bredängskidsen via FB, men tyckte det var så himla kul att se hur det gått i livet för en gammal skolkompis så jag var tvungen att höra av mig. Grattis igen:)

    SvaraRadera
  4. Nämen hej Pia, vad roligt att du tittar in på bloggen!
    Tack för grattis också, kul att du såg inslaget!
    Ja tänk, det känns verkligen som ett annat liv...inte klokt vad vi har blivit vuxna he he :-)

    Jätteroligt att höra ifrån dig, hoppas allt är bara bra med dig!
    (Nyfiken på vad du gör också, hör av dig på fb om du vill.)

    Kram
    Camilla

    SvaraRadera